PROJEKTOVÝ MANAŽMENT
Riadenie projektov je nástroj na účinnú optimalizáciu zdrojov určených na realizáciu projektov. Podporuje projektový manažment rozsiahlych, komplexných zákaziek či realizačných akcií. Toto riešenie pomôže akejkoľvek firme, ktorá zavádza alebo využíva projektový manažment so zavedeným systémom kvality v súlade s normami ISO 9000 – 2000.
Projekty
- Možnosť definície kalkulácií a plánu na projekt
- Možnosť sledovania ľubovoľných zostáv súvisiacich s projektom (na projekt, podľa aktivity na projekt, zaúčtované položky, pohyby materiálu a pod.)
- Vzorové projekty s prednastavenými úlohami a kópie projektu
- Sledovanie ľubovoľného detailu projektu
- Základná evidencia o realizacných akciách, projektoch, zákazkách
- Možnosť radenia jednotlivých projektov do hierarchickej alebo lineárnej štruktúry
- Možnosť stanovenia základného časového rámca
- Väzby do všetkých ďalších modulov a agiend systému Asseco HELIOS iNuvio
- Evidencia externých dokumentov súvisiacich s projektom vrátane vytvárania verzií
- Ľubovoľné tlačové zostavy a rôznorodé rekapitulácie projektu
Personálne a nepersonálne zdroje
- Základná evidencia zdroja a kapacít na riadenie projektu
- Možnosť definovania vlastných aj cudzích zdrojov
- Možnosť zaradenia jednotlivých kalendárov s časovým fondom
- Možnosť členenia zdrojov podla rolí, podľa pozícií
- Možnosť stanovenia fakturačnej a nákladovej sadzby
- Možnosť zaradenia zdroja do stredísk a útvarov
- Individuálne nastavenie prístupových práv
Úlohy a aktivity
- Úlohy sú jednotlivé čiastkové kroky, ktoré vedú k úspešnej realizácii projektu
- Aktivita - sledovaná činnosť na projektoch
- Možnosť nastavenia fakturačných a nákladových sadzieb na aktivitu
- Možnosť radenia aktivít do hierarchickej štruktúry
- Úlohám sa priraďujú riešitelia – personálne a nepersonálne zdroje
- Možnosť zaradenia projektového manažéra úlohy
- Na úlohy je možné definovať druh fakturácie
- Možnosť nastavenia špeciálnej fakturačnej sadzby za úlohu
- Možnosť nastavovať prioritu úlohy
- Možnosť členenia jednotlivých úloh podľa voľne definovateľných typov úloh
- Možnosť stanovenia časového plánu úlohy
- Je možné nastaviť nadväznosť úloh
- Možnosť individuálneho riadenia práv a prístupov k projektom
- Možnosť zadávania opakovaných úloh (garančné prehliadky a pod.)
- Možnosť čiastkovej fakturácie podľa jednotlivých úloh
- Možnosť definície pracovnej náplne na úlohu
- Možnosť nastavenia sledovania vykázaných hodín voči plánu na úlohe
- Možnosť sledovania stavu plnenia úloh podľa vykázanej skutočnosti alebo podľa vedenia projekt manažéra
- Možnosť zaradenia externých dokumentov k úlohe
Time Sheet, Expense Sheet
- Time Sheet – výkaz o odpracovanom čase
- Expense Sheet – výkaz o odvedených nákladoch na projekt
- Možnosť individuálneho zadávania výkazov (podľa prihláseného užívateľa)
- Možnosť zástupného zadávania výkazov (napr. asistentkou)
- Možnosť nastavenia schvaľovania hotových výkazov pre manažment
- Možnosť spätného zadávania výkazu vrátane kontroly času
- Online pohľad na stav riešenia výkazu
- Ľubovolné reporty, výstupy a exporty (XML, XLS, DOC a tlače)
- Možnosť zaradenia externých dokumentov k výkazom
- Možnosť špeciálnych prístupov do výkazu – (online prístupy, webový klient a pod.)
- Možnosť účtovania výkazov (nedokončená výroba, rozpracovanosť a pod.)
Kapacitný plán
- Možnosť rozvrhnutia jednotlivých personálnych zdrojov v čase na daných úlohách
- Možnosť modelovania a sledovania viacerých kapacitných plánov naraz
- Automatické zaplánovanie kapacít vpred aj spätne
- Prehľad položiek kapacitného plánu
- Možnosť zobrazenia v Gantt Chart diagrame
- Zobrazenie diagramu na zdroje a úlohy
- Možnosť zobrazenia sumačných diagramov (histogramy a pod.)
Väzby na dalšie moduly – Fakturácia, Ekonomika, Plány a rozpočty
- Možnosť definovania sofistikovaného plánu a rozpočtu v module Finančná analýza
- Možnosť účtovania akýchkoľvek nákladov a výnosov na projekty
- Možnosť automatickej fakturácie a vyúčtovanie zákazníkom vrátane automatického zabezpečenia podkladu pre fakturáciu
- Priame väzby na evidenciu obchodného rokovania a podpora obchodného rokovania v CRM systéme
- Väzby na modul Servis – sledovanie servisných kariet, plánovanie zásahu, sledovanie záruk a expirácií jednotlivých dielov, komponentov a pod.
Asseco HELIOS iNuvio je podnikový informačný systém určený pre menšie a stredne veľké podniky.
Neponúkame demo verziu na stiahnutie, pripravili sme však pre vás krátku prehliadku systému.
1. GADGETS
Helios Gadgets slúži na zobrazovanie požadovaných informácií pomocou miniaplikácie v bočnom paneli vo Windows (Vista a vyšší).
Ide napríklad o zobrazovanie stavu účtu, celkových pohľadávok a záväzkov, finančného stavu skladov alebo sledovanie fakturácie v mesiaci.
2. WORKFLOW
Možnosť aktívneho upozornenia na vybrané úlohy či udalosti v informačnom systéme. Dajú sa vizualizovať viacerými spôsobmi:
A) „Stromček“ úloh v Heliose
- • v ľavej časti je zoznam upozornení / úloh, zoradených podľa typu
- • uprostred je zoznam úloh zodpovedajúcich výberu v "stromčeku"
- • napravo je pomocník, ktorý popisuje, čo je potrebné urobiť za činnosť (napr. vyplniť nejaký údaj, schváliť, atď.)
B) Farebne odlíšený (či inak) vizualizovaný záznam
Pasívny výstup workflow (nie je viazané len na workflow) môže byť vizualizácia konkrétneho záznamu, ktorý spĺňa určité podmienky. Napríklad:
- • zafarbené organizácie v adresári, ktoré majú aktívne saldo
- • prečiarknuté sú tie, ktoré majú saldo vyššie ako 100 tis.
C) HeInfo
HeInfo je samostatne fungujúca aplikácia, ktorá stráži na základe užívateľom vytvorených definícií rozličné udalosti, ku ktorým v rámci DB Asseco HELIOS iNuvio dochádza a o týchto udalostiach (stavoch) užívateľa informovať prostredníctvom nadefinovaných akcií (úloha, doklady k fakturácii, objednávky z e-shopu, stav, ...).
3. MOŽNOSTI REPORTINGU
Manažérsky informačný systém obsahuje nástroje na zobrazenie dát. V systéme Asseco HELIOS iNuvio je zobrazený vždy (rovnako ako Nástroje prispôsobenia, Číselníky a Pomocné číselníky). Súčasťou tohto modulu sú prehľady:
- Kontingenčné tabuľky
- Grafy
- Master x Detail
- Zostavy (t.j. pôvodné Uložené filtre)
- Dataskop
- Manažérske rozhranie
Kontingenčné tabuľky:
Variabilný nástroj, ktorý slúži na vyhodnocovanie a náhľad na dáta v 3 dimenziách - riadky, stĺpce a sledované hodnoty.
Kontingenčné tabuľky je možné jednoducho exportovať / importovať. Preto nie je problém danú zostavu vytvoriť u nás a zaslať vám ju e-mailom, ak si tú zostavu nedokážete vytvoriť vlastnými silami. Príklad u faktúr vydaných.
Grafy:
Vo svojej podstate ide o grafické zobrazenie kontingenčnej tabuľky. Rovnako ako kontingenčné tabuľky i Grafy je možné exportovať / importovať.
Master x Detail:
Master x Detail je zvláštna a zaujímavá funkcia, ktorá umožňuje sledovať čiastkové prehľady v hlavnom prehľade - teda taká" zostava v zostave". Vnorené prehľady samozrejme musia mať vzťah k hlavnému záznamu zostavy. V jednom hlavnom prehľade môžem mať aj viac vnorených prehľadov.
Napr. v Číselníka organizácií chcem zobraziť informácie o neuhradených pohľadávkach, prehľad zákaziek a info o bankovom spojení.
Zostavy: (t.j. pôvodné Uložené filtre)
Každý prehľad môže mať ľubovoľný počet uložených preddefinovaných zostáv - čiže filtrov. Okrem štandardných funkcií je možné využiť aj tzv. farebné rozlíšenie - teda pomocou jazyka SQL definovaná podmienka je prevedená napr. na farbu. Ukážka možnosti vizualizácie rozpracovanosti obchodných zákaziek dvoma rôznymi pohľadmi.
Prehľad obchodných zákaziek. Aké stĺpce, číselníky, apod. je plne variantné podľa potrieb zákazníka, napríklad:
- • červené sú prehry, zelené výhry
- • je sledované% úspešnosti
- • je sledovaný plánovaný výnos
- • stav zákazky (identifikátor), priorita, atď.
- • klikom na "+" je možné zobraziť napr.: čo bolo ponúkané, zmluvy, dokumenty, zápisnice z rokovaní, atď.
Dataskop:
Dataskop je užívateľský prehľad, ktorý umožňuje vytvoriť pre užívateľov vlastnú pracovnú plochu "strom aktivít". Jeden záznam v Dataskope obsahuje stromovú štruktúru, do ktorej je možné združiť informácie zozbierané naprieč modulmi systému Asseco HELIOS iNuvio. Môže byť definovaný ľubovoľný počet záznamov / stromov.
Dataskop využíva všetky nástroje - Zostavy, Kontingenčné tabuľky, Grafy a Master x Detailov
OLAP kocky:
OLAP kocky slúžia na usporiadanie veľkého objemu dát tak, aby boli zrozumiteľné užívateľom zaoberajúcim sa analýzou obchodných trendov a výsledkov. Dátové kocky sa skladajú z definície dimenzií a metrík. Metriky sú väčšinou číselné hodnoty, ktoré má zmysel porovnávať, sčítavať atď. (predajná cena, marža). Na tieto metriky sa potom pozeráte cez dimenzie (organizácia, dátum, sortiment).
Manažérske rozhranie:
Manažérske rozhranie je komfortný nástroj, ktorý je plne integrovaný v prostredí MS Excel. Priamym prepojením na databázy systému Asseco HELIOS iNuvio umožňuje načítať a online vyhodnotiť potrebné dáta. Práca s dátami je jednosmerná, dáta nie je možné meniť, iba ich zobrazovať.
4. MOŽNOSTI ZMENY INTERFACU
V rámci individuálneho prispôsobenia systému je možná aj vizuálna zmena rozhrania, vrátane textov, obrázkov, atď.
Príklady vizualizácie Heliosu v predvolenom stave (obr.1) a individuálne upravený zákazníkom (obr. 2.).
5. ĎALŠIE PRÍKLADY VIZUALIZÁCIE SYSTÉMU
Príklady práce s dokumentmi - alternatívna vizualizácia pohľadu na dokumenty v systému
"Sprievodca" činností - pomocný sprievodca nadefinovaným procesom.
(Vľavo je nadefinovaný strom procesu - systém automaticky ponúkne, čo má používateľ robiť a vpravo "pomocníček" zobrazuje pomocný text, komentujúci požadovanú operáciu / činnosť)
Previazanosť dokladov - je presne dohľadateľné, aké ďalšie doklady / (činnosti) vznikli z prvotnej ponuky.
Ukážka možnosti detailného nastavenia prístupových práv
Príklad evidencie marketingových akcií
Ukážka previazanosti systému - organizácia a nadväznosť na doklady tovarov a služieb.
"Nad" záznamom organizácie možno dohľadať / otvoriť prehľady dokladov, položiek, zákaziek, všetkých rokovaní, dokumentov, a iné...
Moduly podnikového systému Asseco HELIOS iNuvio
ERP systém Asseco HELIOS iNuvio je určený pre menšie a stredne veľké firmy. K štandardným agendám Asseco HELIOS iNuvio: Ekonomika, Obchod, Mzdy a personalistika, CRM systém si môžete vybrať špecializované moduly: Skladové hospodárstvo, Logistika, Riadenie výroby, Riadenie projektov, Fakturácia a pošta, Servis, Manažérsky informačný systém, Colný software, Účtovné štandardy, Pokladničný predaj, Pokladňa a Banka, Fiškálny modul a ďalšie.
Systém je postavený na princípe stavebnice. Vezmite tie moduly, ktoré potrebujete a tým znížte investície do informačného systému. Keď firma vyrastie, môžete systém rozšíriť o ďalšie moduly (špecializované oblasti) a zvýšiť počet užívateľov systému. Ak si nie ste istý, ktoré moduly využijete, ozvite sa a pomôžeme s analýzou procesov firmy.
Prezrite obrázok nižšie, okolo jadra systému si firma vyberie tie moduly (funkcionalitu), ktoré skutočne využije.
Minimálne technické požiadavky
Základný technický popis
- • Ekonomický systém Asseco HELIOS iNuvio je určený pre prevádzku v systémovom prostredí firmy Microsoft.
- • Doporučený desktopový operačný systém (operačný systém PC užívateľa) je MS Windows 8.1 x64 alebo MS Windows 10 x64.
- • Doporučený operačný systém serveru je MS Windows Server 2016, prípadne MS Windows Server 2019.
- • Doporučený databázový server je MS SQL 2014 SP2 alebo MS SQL 2016 SP1 alebo MS SQL 2017 (CU verzie 8 alebo vyššia) alebo MS SQL 2019 (od CU3)
Minimálna konfigurácia
Požiadavky sú uvedené len vzhľadom k typu prevádzkovaného operačného systému, databázového serveru MS SQL a Asseco HELIOS iNuvio. Nie je braný ohľad na ďalšie aplikácie prevádzkované na stanici alebo serveri (mimo MS Office na stanici), ktoré zvyšujú nároky na hardware. Rovnako nie je braný ohľad na veľkosť databázy Asseco HELIOS iNuvio (nutné hodnotiť individuálne), čo môže podstatne ovplyvniť nároky na hardware serveru, najmä na veľkosť operačnej pamäte. Firma Microsoft odporúča pre prevádzku MS SQL Server veľkosť pamäte rovnakú ako je veľkosť prevádzkovanej databázy.
Následkom inzerovaných zmien firmy Microsoft pre produkt MS SQL 2016 je ukončený vývoj 32bit verzií SQL Server.
Je nutné prejsť na 64bit architektúru Windows všade tam, kde bude MS SQL 2016 nainštalovaný. Táto zmena sa týka všetkých edícií MS SQL 2016, vrátane edície Express. Súčasné serverové produkty Windows už existujú len v 64 bitovej podobe, zmena sa teda týka desktopových operačných systémov a riešenie typu Asseco HELIOS iNuvio Monoinštalácia.
Monoinštalácia
Podnikový informačný systém Asseco HELIOS iNuvio je nainštalovaný a prevádzkovaný iba na jednom počítači. Databázy aj aplikácie sú spúšťané na rovnakom PC, formou lokálneho prístupu.
Poznámka: Pri predpokladanej veľkosti databáz > 1GB odporúčame konfiguráciu konzultovať s firmou AMI Plus, s.r.o.
Server
Podnikový informačný systém Asseco HELIOS iNuvio je nainštalovaný na vyhradený server. Server spravuje databázu a zdieľa pre klientov aplikáciu v sieti. Za istých podmienok môže byť server zároveň klientom, formou prístupu cez vzdialenú plochu (RDP).
Poznámka: Voľba počtu a výkonu procesorov závisí predovšetkým na počte užívateľov. Voľba veľkosti RAM závisí od počtu a veľkosti databáz. Pri počte užívateľov> 10 a / alebo predpokladanej veľkosti databázy > 5GB odporúčame konfiguráciu konzultovať s firmou AMI Plus, s.r.o.
Klient
Počítač klienta systému Asseco HELIOS iNuvio v počítačovej sieti, kde je inštalovaný server. Klient spúšťa aplikáciu zo zdieľanej zložky a pripája sa k databáze na server, formou sieťového prístupu (LAN, WAN). Za istých podmienok môže klient pracovať priamo na serveri, formou prístupu cez vzdialenú plochu (RDP).
Poznámka: Pri predpokladanej veľkosti databáz (y)> 4GB odporúčame konfiguráciu konzultovať s firmou AMI Plus, s.r.o.
Grafické rozlíšenie
Minimálne grafické rozlíšenie je 1024 x 768, 16 bitov.
Terminálová prevádzka - odporúčaná priepustnosť linky
- • 128kbps / 1 užívateľ
- • Komunikačná linka s odozvou na ping <150ms, bez vypadávania paketov počas prevádzky.
Odporúčame používať pevnú linku alebo bezdrôtovú linku v licencovanom frekvenčnom pásme.
Používanie nesymetrické linky alebo linky s agregáciou prevádzky (napr. ADSL) - odporúčame otestovať rýchlosť a stabilitu linky.
Virtualizácia HW prostriedkov
Technologicky je možné Asseco HELIOS iNuvio aj MS SQL prevádzkovať aj v rôznych virtualizačných prostrediach. Doterajšie skúsenosti s virtualizáciou sú uspokojivé na systémoch:
- • VMvare
- • Microsoft Hyper-V
Ostatné hardware odporúčanie
Pri návrhu konfigurácia je odporúčané riadiť sa nasledujúcimi pravidlami.
Výber hardware
Odporúčame používať značkový hardware (IBM, DELL, HP, Lenovo) s možnosťou zakúpenia rozšírenej záruky - oprava priamo u zákazníka, možnosť garancie začatie práce na odstránenie hardware závady prípadne garancie doby odstránenia hardware závady.
Veľkosť pamäte RAM
Pre prevádzku MS SQL Server je odporúčaná veľkosť RAM 1: 1 voči veľkosti prevádzkovanej databázy (resp. Súčtu aktívnych databáz).
Ďalej je doporučený pomer RAM 2: 1 voči najväčšej tabuľke spracovávanej na MS SQL Server.
Dostatok RAM pre MS SQL Server má zásadný vplyv na odozvu systému Asseco HELIOS iNuvio.
Konfigurácia diskov
Pre ukladanie databáz je vhodné použiť diskové pole typu RAID 10 alebo RAID 1.
Typ poľa RAID 5 nie je odporúčaný pre SQL databázu.
Rýchlosť disku / diskového poľa a kvalita diskového radiča majú zásadný vplyv na odozvu systému Asseco HELIOS iNuvio.
Ostatný software
Inštalácia a prevádzka MS SQL Server 2012 vyžaduje nasledujúce komponenty Microsoft.
- • Internet Explorer 7.0 (alebo vyšší)
- • .NET Framework 3.5.1
- • .NET Framework 4.0
- • Microsoft Windows Installer 4.5 (alebo vyšší)
- • Windows PowerShell 2.0
Microsoft Office
Systém Asseco HELIOS iNuvio komunikujú s nástrojmi MS Office (Word, Excel, Outlook). Pre tieto účely sú uvedené odporúčané verzie.
- • MS Office 2013 - 2019
- • MS Office 365 (iba pre desktopové verzie aplikácií)
Poznámka: Asseco HELIOS iNuvio spolupracuje plne s 32-bit (x86) verziou MS Office, na to je potrebné brať ohľad pri nákupe nástrojov Office. Podpora 64-bit (x64) verzie MS Office je len čiastočná a doporučujeme ju vopred konzultovať s firmou AMI Plus, s.r.o.
Vo všetkých prípadoch prevádzkovania systému Asseco HELIOS iNuvio je doporučená (v niektorých prípadoch dokonca vyžadovaná) pravidelná aktualizácia produktov MS SQL Server a Windows.
AMI Plus, s.r.o. ponúka možnosť poskytnúť expertov a skúsenosti v oblasti inštalácie, konfigurácie a optimalizácia prevádzky MS SQL a databáz Asseco HELIOS iNuvio. Kontaktujte nás.
Cenník systému Asseco HELIOS iNuvio
Pre prípravu cenovej ponuky pre vašu firmu, potrebujeme poznať vaše podnikanie a požiadavky. Cena systému sa odvíja od zvolenej funkcionality (vybrané moduly) a počtu užívateľov. Vezmete si tie moduly informačného systému, ktoré skutočne využijete. Urobíme analýzu informačných potrieb, poskytneme konzultácie. Radi pomôžeme.
Odošlite kontaktný formulár nižšie a my vám obratom zašleme cenovú ponuku.