SKLADOVÝ SOFTWARE

Modul Skladové hospodárstvo slúži na vedenie skladovej agendy, tvorbe skladových dokladov a inventúr. Pri každej skladovej karte je možné evidovať množstvo údajov (skladové ceny, súvisiace náklady, merné jednotky, dodávateľov a pod.) a získať presný prehľad o zmenách stavu na sklade, pohybe výrobných čísiel a umiestnení.

Efektívne vytváranie záznamov

  • Rýchle vkladanie v prípade dát vytvorených ručným zadaním pomocou klávesových skratiek a predvolieb
  • Tvorba kópií skladových kariet aj skladových dokladov
  • Hromadné zmeny parametrov skladových kariet
  • Import skladových kariet z MS Excel
  • Jednoduché prevody skladových položiek medzi dokladmi, vrátane čiastočných prevodov
  • Export a import EDI správ
  • Využitie čiarových kódov pre zadávanie položiek aj dokladov

Evidencia skladových zásob na ľubovoľnom počte skladov

  • Užívateľsky definovaná 5-úrovňová štruktúra skladu
  • Definícia prístupových práv pre jednotlivé sklady
  • Zabezpečenie jednotného číselníka kariet tovarov a služieb

Voliteľná metóda evidencie skladu

  • Podpora FIFO a priemerných cien
  • Možnosť voľby metódy evidencie skladu pre každý sklad samostatne
  • Možnosť zmeny evidencie skladu

Skladové doklady

  • Tvorba skladových dokladov typu príjem na sklad, výdaj zo skladu, storno doklady
  • Užívateľsky definované rady jednotlivých dokladov
  • Automatické účtovanie dokladov pomocou účtovných kontácií
  • Možnosť automatického prepočtu merných jednotiek podľa typu pohybu
  • Tlač dokladov v požadovanej grafickej úprave, vrátane cudzojazyčných verziách

Stav skladu

  • Aktuálne informácie o množstvách a finančných hodnotách skladu
  • Stavy súvisiacich nákladov k položkám skladu
  • Prehľady potrieb ďalších modulov (Obchod, Logistika, Riadenie výroby)
  • Správa predajných a nákupných cien – možnosť väzby cenníkov a organizácií
  • Široká ponuka evidencie doplňujúcich údajov (ADR, Intrastat, rozmery a pod.)

Inventúry skladových zásob

  • Generovanie podkladov pre skladové inventúry jednotlivých skladov
  • Tlač inventúrnych protokolov
  • Generovanie inventúrnych dokladov
  • Možnosť uzávierky skladu s blokovaním realizácie dokladov pred dátumom skladovej uzávierky

Umiestnenie tovaru na sklade (lokácia)

  • Možnosť užívateľskej definície skladových pozícií
  • Typológia skladu
  • Evidencia stavu položiek na jednotlivých skladových pozíciách
  • Možnosť zmeny umiestnenia položky bez nutnosti tvorby pohybových dokladov
  • História pohybu skladovej pozície

Podpora čiarových kódov

  • Evidencia čiarových kódov k položke tovaru
  • Generovanie čiarového kódu typu EAN13
  • Možnosť napojenia čítačky čiarových kódov a využitie pre zadávanie položiek na doklad (on-line/off-line)
  • Možnosť tlače čiarových kódov (etikety)
  • Podpora EDI komunikácie

Výrobné čísla / šarže

  • Definovanie výrobného čísla s možnosťou sledovania termínu záruk a dát exspirácií
  • Sledovanie stavu výrobných čísiel
  • História pohybov výrobného čísla

Súvisiace náklady

  • Užívateľsky definované členenie súvisiacich nákladov
  • Výpočet a evidencia súvisiacich nákladov
  • Automatické odpisovanie pri realizácii výdaja zo skladu
  • Možnosť automatického účtovania
  • Prevod súvisiacich nákladov pre prevode medzi skladmi

Cudzie meny

  • Možnosti vytvorenia skladových dokladov v ľubovoľnej mene
  • Automatický prepočet na € podľa zvoleného kurzu

Externá komunikácia – výstupy, Controlling

  • Množina pripravených prehľadov a funkcií (pohyb obrátkovosti skladových kariet, história pohybov, stavy jednotlivých skladov a pod.)
  • Vyhodnocovanie, tvorba tlačových zostáv, tabuliek a výkazov
  • Možnosť užívateľsky jednoduchého vytvárania vlastných zostáv
  • Podpora tvorby ľubovoľných kontingenčných tabuliek priamo v systéme
  • Vytváranie zostáv a tlačových formulárov s možnosťou ich tlače a editácie
  • Export dát do MS Office (Word, Excel, TXT, html) a zaslanie dokladov emailom alebo faxom vo vybranom formáte
  • Export EDI správ

Asseco HELIOS iNuvio je podnikový informačný systém určený pre menšie a stredne veľké podniky.
Neponúkame demo verziu na stiahnutie, pripravili sme však pre vás krátku prehliadku systému.

1. GADGETS

Helios Gadgets slúži na zobrazovanie požadovaných informácií pomocou miniaplikácie v bočnom paneli vo Windows (Vista a vyšší).
Ide napríklad o zobrazovanie stavu účtu, celkových pohľadávok a záväzkov, finančného stavu skladov alebo sledovanie fakturácie v mesiaci.

AMI Plus - GADGETS

2. WORKFLOW

Možnosť aktívneho upozornenia na vybrané úlohy či udalosti v informačnom systéme. Dajú sa vizualizovať viacerými spôsobmi:

A) „Stromček“ úloh v Heliose
  • • v ľavej časti je zoznam upozornení / úloh, zoradených podľa typu
  • • uprostred je zoznam úloh zodpovedajúcich výberu v "stromčeku"
  • • napravo je pomocník, ktorý popisuje, čo je potrebné urobiť za činnosť (napr. vyplniť nejaký údaj, schváliť, atď.)
AMI Plus - WORKFLOW, „Stromček“ úloh v Heliose
B) Farebne odlíšený (či inak) vizualizovaný záznam

Pasívny výstup workflow (nie je viazané len na workflow) môže byť vizualizácia konkrétneho záznamu, ktorý spĺňa určité podmienky. Napríklad:

  • • zafarbené organizácie v adresári, ktoré majú aktívne saldo
  • • prečiarknuté sú tie, ktoré majú saldo vyššie ako 100 tis.
AMI Plus - WORKFLOW, Farebne odlíšený (či inak) vizualizovaný záznam
C) HeInfo

HeInfo je samostatne fungujúca aplikácia, ktorá stráži na základe užívateľom vytvorených definícií rozličné udalosti, ku ktorým v rámci DB Asseco HELIOS iNuvio dochádza a o týchto udalostiach (stavoch) užívateľa informovať prostredníctvom nadefinovaných akcií (úloha, doklady k fakturácii, objednávky z e-shopu, stav, ...).

AMI Plus - WORKFLOW, HeInfo

3. MOŽNOSTI REPORTINGU

Manažérsky informačný systém obsahuje nástroje na zobrazenie dát. V systéme Asseco HELIOS iNuvio je zobrazený vždy (rovnako ako Nástroje prispôsobenia, Číselníky a Pomocné číselníky). Súčasťou tohto modulu sú prehľady:

  • Kontingenčné tabuľky
  • Grafy
  • Master x Detail
  • Zostavy (t.j. pôvodné Uložené filtre)
  • Dataskop
  • Manažérske rozhranie
Kontingenčné tabuľky:

Variabilný nástroj, ktorý slúži na vyhodnocovanie a náhľad na dáta v 3 dimenziách - riadky, stĺpce a sledované hodnoty.
Kontingenčné tabuľky je možné jednoducho exportovať / importovať. Preto nie je problém danú zostavu vytvoriť u nás a zaslať vám ju e-mailom, ak si tú zostavu nedokážete vytvoriť vlastnými silami. Príklad u faktúr vydaných.

AMI Plus - Kontingenčné tabuľky
Grafy:

Vo svojej podstate ide o grafické zobrazenie kontingenčnej tabuľky. Rovnako ako kontingenčné tabuľky i Grafy je možné exportovať / importovať.

AMI Plus - Grafy
Master x Detail:

Master x Detail je zvláštna a zaujímavá funkcia, ktorá umožňuje sledovať čiastkové prehľady v hlavnom prehľade - teda taká" zostava v zostave". Vnorené prehľady samozrejme musia mať vzťah k hlavnému záznamu zostavy. V jednom hlavnom prehľade môžem mať aj viac vnorených prehľadov.
Napr. v Číselníka organizácií chcem zobraziť informácie o neuhradených pohľadávkach, prehľad zákaziek a info o bankovom spojení.

AMI Plus - Master x Detail
Zostavy: (t.j. pôvodné Uložené filtre)

Každý prehľad môže mať ľubovoľný počet uložených preddefinovaných zostáv - čiže filtrov. Okrem štandardných funkcií je možné využiť aj tzv. farebné rozlíšenie - teda pomocou jazyka SQL definovaná podmienka je prevedená napr. na farbu. Ukážka možnosti vizualizácie rozpracovanosti obchodných zákaziek dvoma rôznymi pohľadmi.
Prehľad obchodných zákaziek. Aké stĺpce, číselníky, apod. je plne variantné podľa potrieb zákazníka, napríklad:

  • • červené sú prehry, zelené výhry
  • • je sledované% úspešnosti
  • • je sledovaný plánovaný výnos
  • • stav zákazky (identifikátor), priorita, atď.
  • • klikom na "+" je možné zobraziť napr.: čo bolo ponúkané, zmluvy, dokumenty, zápisnice z rokovaní, atď.
AMI Plus - Zostavy
Dataskop:

Dataskop je užívateľský prehľad, ktorý umožňuje vytvoriť pre užívateľov vlastnú pracovnú plochu "strom aktivít". Jeden záznam v Dataskope obsahuje stromovú štruktúru, do ktorej je možné združiť informácie zozbierané naprieč modulmi systému Asseco HELIOS iNuvio. Môže byť definovaný ľubovoľný počet záznamov / stromov.
Dataskop využíva všetky nástroje - Zostavy, Kontingenčné tabuľky, Grafy a Master x Detailov

AMI Plus - Dataskop
OLAP kocky:

OLAP kocky slúžia na usporiadanie veľkého objemu dát tak, aby boli zrozumiteľné užívateľom zaoberajúcim sa analýzou obchodných trendov a výsledkov. Dátové kocky sa skladajú z definície dimenzií a metrík. Metriky sú väčšinou číselné hodnoty, ktoré má zmysel porovnávať, sčítavať atď. (predajná cena, marža). Na tieto metriky sa potom pozeráte cez dimenzie (organizácia, dátum, sortiment).

AMI Plus - OLAP kocky
Manažérske rozhranie:

Manažérske rozhranie je komfortný nástroj, ktorý je plne integrovaný v prostredí MS Excel. Priamym prepojením na databázy systému Asseco HELIOS iNuvio umožňuje načítať a online vyhodnotiť potrebné dáta. Práca s dátami je jednosmerná, dáta nie je možné meniť, iba ich zobrazovať.

AMI Plus - Manažérske rozhranie

4. MOŽNOSTI ZMENY INTERFACU

V rámci individuálneho prispôsobenia systému je možná aj vizuálna zmena rozhrania, vrátane textov, obrázkov, atď.
Príklady vizualizácie Heliosu v predvolenom stave (obr.1) a individuálne upravený zákazníkom (obr. 2.).

AMI Plus - MOŽNOSTI ZMENY INTERFACU

5. ĎALŠIE PRÍKLADY VIZUALIZÁCIE SYSTÉMU

Príklady práce s dokumentmi - alternatívna vizualizácia pohľadu na dokumenty v systému

AMI Plus - Príklady práce s dokumentmi

"Sprievodca" činností - pomocný sprievodca nadefinovaným procesom.
(Vľavo je nadefinovaný strom procesu - systém automaticky ponúkne, čo má používateľ robiť a vpravo "pomocníček" zobrazuje pomocný text, komentujúci požadovanú operáciu / činnosť)

AMI Plus - "Sprievodca" činností

Previazanosť dokladov - je presne dohľadateľné, aké ďalšie doklady / (činnosti) vznikli z prvotnej ponuky.

AMI Plus - Previazanosť dokladov

Ukážka možnosti detailného nastavenia prístupových práv

AMI Plus - Ukážka možnosti detailného nastavenia prístupových práv

Príklad evidencie marketingových akcií

AMI Plus - Príklad evidencie marketingových akcií

Ukážka previazanosti systému - organizácia a nadväznosť na doklady tovarov a služieb.
"Nad" záznamom organizácie možno dohľadať / otvoriť prehľady dokladov, položiek, zákaziek, všetkých rokovaní, dokumentov, a iné...

AMI Plus - Ukážka previazanosti systému

Moduly podnikového systému Asseco HELIOS iNuvio

ERP systém Asseco HELIOS iNuvio je určený pre menšie a stredne veľké firmy. K štandardným agendám Asseco HELIOS iNuvio: Ekonomika, Obchod, Mzdy a personalistika, CRM systém si môžete vybrať špecializované moduly: Skladové hospodárstvo, Logistika, Riadenie výroby, Riadenie projektov, Fakturácia a pošta, Servis, Manažérsky informačný systém, Colný software, Účtovné štandardy, Pokladničný predaj, Pokladňa a Banka, Fiškálny modul a ďalšie.

Systém je postavený na princípe stavebnice. Vezmite tie moduly, ktoré potrebujete a tým znížte investície do informačného systému. Keď firma vyrastie, môžete systém rozšíriť o ďalšie moduly (špecializované oblasti) a zvýšiť počet užívateľov systému. Ak si nie ste istý, ktoré moduly využijete, ozvite sa a pomôžeme s analýzou procesov firmy.

Prezrite obrázok nižšie, okolo jadra systému si firma vyberie tie moduly (funkcionalitu), ktoré skutočne využije.

AMI Plus - Moduly podnikového systému Asseco HELIOS iNuvio

Minimálne technické požiadavky

Základný technický popis

  • • Ekonomický systém Asseco HELIOS iNuvio je určený pre prevádzku v systémovom prostredí firmy Microsoft.
  • • Doporučený desktopový operačný systém (operačný systém PC užívateľa) je MS Windows 8.1 x64 alebo MS Windows 10 x64.
  • • Doporučený operačný systém serveru je MS Windows Server 2016, prípadne MS Windows Server 2019.
  • • Doporučený databázový server je MS SQL 2014 SP2 alebo MS SQL 2016 SP1 alebo MS SQL 2017 (CU verzie 8 alebo vyššia) alebo MS SQL 2019 (od CU3)

Minimálna konfigurácia

Požiadavky sú uvedené len vzhľadom k typu prevádzkovaného operačného systému, databázového serveru MS SQL a Asseco HELIOS iNuvio. Nie je braný ohľad na ďalšie aplikácie prevádzkované na stanici alebo serveri (mimo MS Office na stanici), ktoré zvyšujú nároky na hardware. Rovnako nie je braný ohľad na veľkosť databázy Asseco HELIOS iNuvio (nutné hodnotiť individuálne), čo môže podstatne ovplyvniť nároky na hardware serveru, najmä na veľkosť operačnej pamäte. Firma Microsoft odporúča pre prevádzku MS SQL Server veľkosť pamäte rovnakú ako je veľkosť prevádzkovanej databázy.

Následkom inzerovaných zmien firmy Microsoft pre produkt MS SQL 2016 je ukončený vývoj 32bit verzií SQL Server.
Je nutné prejsť na 64bit architektúru Windows všade tam, kde bude MS SQL 2016 nainštalovaný. Táto zmena sa týka všetkých edícií MS SQL 2016, vrátane edície Express. Súčasné serverové produkty Windows už existujú len v 64 bitovej podobe, zmena sa teda týka desktopových operačných systémov a riešenie typu Asseco HELIOS iNuvio Monoinštalácia.

Monoinštalácia

Podnikový informačný systém Asseco HELIOS iNuvio je nainštalovaný a prevádzkovaný iba na jednom počítači. Databázy aj aplikácie sú spúšťané na rovnakom PC, formou lokálneho prístupu.

Poznámka: Pri predpokladanej veľkosti databáz > 1GB odporúčame konfiguráciu konzultovať s firmou AMI Plus, s.r.o.

Server

Podnikový informačný systém Asseco HELIOS iNuvio je nainštalovaný na vyhradený server. Server spravuje databázu a zdieľa pre klientov aplikáciu v sieti. Za istých podmienok môže byť server zároveň klientom, formou prístupu cez vzdialenú plochu (RDP).

Poznámka: Voľba počtu a výkonu procesorov závisí predovšetkým na počte užívateľov. Voľba veľkosti RAM závisí od počtu a veľkosti databáz. Pri počte užívateľov> 10 a / alebo predpokladanej veľkosti databázy > 5GB odporúčame konfiguráciu konzultovať s firmou AMI Plus, s.r.o.

Klient

Počítač klienta systému Asseco HELIOS iNuvio v počítačovej sieti, kde je inštalovaný server. Klient spúšťa aplikáciu zo zdieľanej zložky a pripája sa k databáze na server, formou sieťového prístupu (LAN, WAN). Za istých podmienok môže klient pracovať priamo na serveri, formou prístupu cez vzdialenú plochu (RDP).

Poznámka: Pri predpokladanej veľkosti databáz (y)> 4GB odporúčame konfiguráciu konzultovať s firmou AMI Plus, s.r.o.

Grafické rozlíšenie

Minimálne grafické rozlíšenie je 1024 x 768, 16 bitov.

Terminálová prevádzka - odporúčaná priepustnosť linky

  • • 128kbps / 1 užívateľ
  • • Komunikačná linka s odozvou na ping <150ms, bez vypadávania paketov počas prevádzky.

Odporúčame používať pevnú linku alebo bezdrôtovú linku v licencovanom frekvenčnom pásme.
Používanie nesymetrické linky alebo linky s agregáciou prevádzky (napr. ADSL) - odporúčame otestovať rýchlosť a stabilitu linky.

Virtualizácia HW prostriedkov

Technologicky je možné Asseco HELIOS iNuvio aj MS SQL prevádzkovať aj v rôznych virtualizačných prostrediach. Doterajšie skúsenosti s virtualizáciou sú uspokojivé na systémoch:

  • • VMvare
  • • Microsoft Hyper-V


Ostatné hardware odporúčanie

Pri návrhu konfigurácia je odporúčané riadiť sa nasledujúcimi pravidlami.

Výber hardware

Odporúčame používať značkový hardware (IBM, DELL, HP, Lenovo) s možnosťou zakúpenia rozšírenej záruky - oprava priamo u zákazníka, možnosť garancie začatie práce na odstránenie hardware závady prípadne garancie doby odstránenia hardware závady.

Veľkosť pamäte RAM

Pre prevádzku MS SQL Server je odporúčaná veľkosť RAM 1: 1 voči veľkosti prevádzkovanej databázy (resp. Súčtu aktívnych databáz).
Ďalej je doporučený pomer RAM 2: 1 voči najväčšej tabuľke spracovávanej na MS SQL Server.
Dostatok RAM pre MS SQL Server má zásadný vplyv na odozvu systému Asseco HELIOS iNuvio.

Konfigurácia diskov

Pre ukladanie databáz je vhodné použiť diskové pole typu RAID 10 alebo RAID 1.
Typ poľa RAID 5 nie je odporúčaný pre SQL databázu.
Rýchlosť disku / diskového poľa a kvalita diskového radiča majú zásadný vplyv na odozvu systému Asseco HELIOS iNuvio.

Ostatný software

Inštalácia a prevádzka MS SQL Server 2012 vyžaduje nasledujúce komponenty Microsoft.

  • • Internet Explorer 7.0 (alebo vyšší)
  • • .NET Framework 3.5.1
  • • .NET Framework 4.0
  • • Microsoft Windows Installer 4.5 (alebo vyšší)
  • • Windows PowerShell 2.0

Microsoft Office

Systém Asseco HELIOS iNuvio komunikujú s nástrojmi MS Office (Word, Excel, Outlook). Pre tieto účely sú uvedené odporúčané verzie.

  • • MS Office 2013 - 2019
  • • MS Office 365 (iba pre desktopové verzie aplikácií)

 

Poznámka: Asseco HELIOS iNuvio spolupracuje plne s 32-bit (x86) verziou MS Office, na to je potrebné brať ohľad pri nákupe nástrojov Office. Podpora 64-bit (x64) verzie MS Office je len čiastočná a doporučujeme ju vopred konzultovať s firmou AMI Plus, s.r.o.

Vo všetkých prípadoch prevádzkovania systému Asseco HELIOS iNuvio je doporučená (v niektorých prípadoch dokonca vyžadovaná) pravidelná aktualizácia produktov MS SQL Server a Windows.

AMI Plus, s.r.o. ponúka možnosť poskytnúť expertov a skúsenosti v oblasti inštalácie, konfigurácie a optimalizácia prevádzky MS SQL a databáz Asseco HELIOS iNuvio. Kontaktujte nás.

Cenník systému Asseco HELIOS iNuvio

Pre prípravu cenovej ponuky pre vašu firmu, potrebujeme poznať vaše podnikanie a požiadavky. Cena systému sa odvíja od zvolenej funkcionality (vybrané moduly) a počtu užívateľov. Vezmete si tie moduly informačného systému, ktoré skutočne využijete. Urobíme analýzu informačných potrieb, poskytneme konzultácie. Radi pomôžeme.

Odošlite kontaktný formulár nižšie a my vám obratom zašleme cenovú ponuku.

Neváhajte nás kontaktovať!

Napíšte nám, pripravíme bezplatnú prezentáciu programu Asseco HELIOS iNuvio, zašleme ďalšie informácie. Radi vám poradíme.

Ing. Valéria Zapotoková
Payroll Manager
Tel.: 0901 704 857
info@amiplus.sk

© 2024 Všetky práva vyhradené pre AMI Plus, s. r. o.
Pokračujte výberom nastavení ochrany osobných údajov. Pre viac informácií si prečítajte naše zásady ochrany osobných údajov a zásady používania súborov cookies.